"ФРТУ просить призупинити конкурс на призначення управляючого для вагонів, що належать державам-агресорам РФ та РБ, загальною кількістю 17 799 одиниць, переданих на відповідальне зберігання "Укрзалізниці", адже передача вагонів стороннім управляючим може завдати значної шкоди економіці та національній безпеці України" – йдеться у листі.
У ФРТУ підкреслюють, що "Укрзалізниця" ефективно використовує ці вагони, забезпечуючи безперебійні перевезення для підприємств, покриваючи дефіцит рухомого складу, викликаний втратою вагонів на окупованих територіях.
"Держава опосередковано через УЗ вже більше двох років отримує надходження від використання зазначених вагонів за ринковими ставками, а також має суб'єкта, який ефективно розпоряджається майном, в тому числі для забезпечення потреб держави в оборонних перевезеннях, фінансуванні соціального сегмента перевезень та стабільного функціонування ринку перевезень", – зазначили у Федерації.
Вагонний парк арештованих вагонів критично важливий для перевезень пального, що становить більше 50% паливних перевезень залізницею, та матеріалів для потреб оборони України.
"Замінити ці вагони на інший рухомий склад поки що неможливо, а тому передача їх в руки стороннього управляючого може призвести до логістичних перебоїв, що стане загрозою для забезпечення оборонних потреб країни", – підкреслюють у ФРТУ.
Федерація також звертає увагу на ризик втрати цих вагонів.
"Передача вагонів стороннім управляючим може створити умови для їх повернення колишнім власникам – компаніям з РФ та РБ, які володіли цими активами до арешту. Існує висока ймовірність, що деякі управляючі організують виїзд вагонів з України під виглядом міжнародних перевезень, після чого вони не повернуться в Україну, а будуть незаконно повернені попереднім власникам. Водночас УЗ жорстко контролює всі операції з переданими вагонами, щоб не допустити такого розвитку подій", – йдеться у листі.
Враховуючи ці ризики, ФРТУ закликала зупинити проведення конкурсу на призначення управляючого та передати всі 17 799 вагонів "Укрзалізниці" без конкурсних умов. Це дозволить зберегти економічну стабільність, підтримати національну безпеку та забезпечити надійність логістичних ланцюгів, що критично важливо для України в умовах воєнного стану, впевнені в організації.