"Тарифи "Укрзалізниці" встановлюються непрозоро. Вони не базуються на реальних економічних показниках. Через відсутність управлінського обліку неможливо визначити справжню собівартість перевезень. Це дозволяє менеджменту УЗ маніпулювати "збитковістю" вантажів, щоб виправдати постійне підвищення тарифів, які в доларах США вже значно перевищують рівень "довоєнного періоду", – зазначив народний депутат.
Він підкреслив, що УЗ, розповідаючи про уніфікацію тарифу на вантажі, не враховує різницю в собівартості перевезень різних вантажів. Адже маршрутні перевезення значно дешевші за повагонні відправлення, оскільки не використовують безліч сортувальних станцій та малодієву інфраструктуру. Однак запропоновані УЗ уніфіковані тарифи і навіть поточні ціни не відображають цих відмінностей, підкреслив народний депутат.
"Для забезпечення прозорості тарифів і запобігання зловживанням монопольним становищем в альтернативному законопроекті про залізничний транспорт реалізовано положення щодо Національної комісії з регулювання транспорту (НКРТ). Такий регулятор повинен затверджувати тарифи на доступ до інфраструктури та встановлювати прибутковість оператора на справедливому рівні. Створення НКРТ забезпечить справедливе тарифоутворення, яке не залежатиме від внутрішніх рішень УЗ, а монопольні тарифи встановлюватимуться пропорційно реальним витратам, як в ЄС", – заявив Магомедов.