У документі зазначається, що судна "тіньового флоту" загрожують безпеці та навколишньому середовищу, одночасно фінансуючи військовий бюджет Росії.
25 грудня в Балтійському морі стався збій в роботі електрокабелю Estlink 2, що з'єднує Естонію та Фінляндію. За попередніми оцінками, пошкодження кабелю, ймовірно, було викликане якорем нафтового танкера російського "тіньового флоту" "Ігл С". При затриманні судна якоря не знайшли. Інцидент розслідується як акт вандалізму.
Вчора було призупинено рух суден через пролив Босфор в обидва напрямки через поломку танкера Cordelia Moon під прапором Панами, що прямував до Новоросійська. Судно відносять до так званого тіньового флоту Росії. Турецька берегова охорона відбуксирувала танкер, і рух через пролив було відновлено, повідомляє Reuters.
Обмеження щодо "тіньового флоту" Росії увійшли до 15-го пакету санкцій Європейського Союзу, затвердженого 16 грудня. До санкційного списку було внесено ще 52 судна з третіх країн, які, як стверджується, допомагають підтримувати енергетичний сектор Росії та причетні до перевезення військової техніки для російської армії. Таким чином, загальна кількість суден під санкціями ЄС досягла 79. Їм заборонено входити в порти ЄС та отримувати послуги від європейських компаній.
За підрахунками експертів, за допомогою тіньового флоту експортується майже 70 відсотків російської нафти, що перевозиться танкерами. За оцінкою Atlantic Council, майже три чверті російських поставок нафти здійснюється з використанням тіньового флоту. Ці дані, як пише газета The Guardian, ілюструють труднощі, з якими зіткнулися західні країни, що намагаються зменшити доходи Росії від експорту нафти шляхом введення так званого цінового стелі на російську нафту.
Випуск новин Радіо Свобода: