"Станом на 2023 рік прогрес реформи залізничного транспорту залишається в тупику через незавершене законодавство, незважаючи на часткове відповідність технічним стандартам ЄС", – зазначається в документі.
Зазначається, що Україні не вистачає незалежного регулятора.
"Необхідно ухвалити новий закон про залізничний транспорт, щоб створити законодавчі умови для функціонування конкурентного ринку пасажирських і вантажних перевезень, що зробить можливим виконання майбутнього залізничного закону", – додали в Єврокомісії.
Автори статті нагадали, що в кінці жовтня у ВР зареєстрували проект закону "Про систему і особливості функціонування ринку залізничного транспорту України" №12142, представлений Кабінетом Міністрів. У заключних і перехідних положеннях зазначається, що закон зможе набрати чинності лише через п’ять років після припинення військового стану на території України, а суб’єкти недержавного сектора економіки зможуть працювати на мережі залізниць 1520 мм ще через два роки.
В Європейській бізнес-асоціації пояснили, що цей законопроект не обговорювали з бізнесом і стейкхолдерами, і він містить численні невідповідності. Головне з них – це те, що допуск приватних компаній до залізничних перевезень є основним зобов’язанням, яке взяв на себе Кабмін в міжнародних угодах з Світовим банком та ЄС Ukraine facility, тому це положення потрібно доопрацювати.