На борту розбитого літака Embraer 190, за даними казахстанських властей, перебували 62 пасажири та п'ять членів екіпажу.
За попередніми даними, які ввечері в середу навідував прем'єр-міністр Казахстану Канат Бозумбаев, загинули 38 осіб. За його словами, необхідно провести впізнання тіл. Вижили, за даними казахстанських властей, 29 осіб, усі вони госпіталізовані. Серед постраждалих двоє дітей. Раніше повідомлялося про 32 вижилих, неясно, чи померли троє осіб вже після катастрофи, чи спочатку йшлося про неточні дані.
Серед тих, хто був на борту, – 37 громадян Азербайджану, 16 росіян, шість громадян Казахстану та троє – Киргизстану, повідомило міністерство транспорту Казахстану. У числі постраждалих – 15 громадян Азербайджану, 9 громадян Росії, 2 громадянина Киргизстану, громадянство 3 осіб ще уточнюється. Голова Мінтрансу Казахстану Марат Карабаев підтвердив, що загинули 7 громадян Росії, а 9 вижили.
На даний момент немає офіційної версії причин катастрофи. Серед версій, які називали різні відомства та джерела різних ЗМІ, – зіткнення зі зграєю птахів, вибух кисневого балона на борту, технічна несправність. Ввечері в середу стало відомо, що знайдено "чорний ящик".
З'явилася також версія про те, що літак міг бути підбитий засобами ППО з землі. Відео пошкоджень обшивки літака, яке з'явилося вдень 25 грудня в російських телеграм-каналах, може свідчити на користь цієї версії. На обшивці видно сліди, схожі на сліди від уражаючих елементів.
Автор близького до ВКС Росії каналу Fighterbomber натякнув, що причиною катастрофи могло бути не зіткнення з птахами, як звучить зараз основна версія. З його посту випливає, що падіння літака могло бути наслідком роботи системи ППО. Про те ж пише ряд інших військових блогерів. Пізніше цю версію не виключили деякі OSINT-експерти.
Грозний, де мав сісти літак, вранці в середу зазнав атаки, ймовірно, українських дронів. Офіційно про це не повідомлялося, однак велика кількість ЗМІ та телеграм-каналів повідомляє саме про це. Про те, що регіон атакували дрони, приблизно під час запланованої посадки лайнера, повідомив опозиційний чеченський телеграм-канал NIYSO. Атаку безпілотників на Чечню підтвердив і племінник Рамзана Кадирова, секретар Радбезу Чечні Хамзат Кадиров. Як зазначає "Агентство", дрони також атакували сусідні з Чечнею Інгушетію та Північну Осетію. У Владикавказі після попадання безпілотника загорівся торговий центр.
При цьому в прес-службі аеропорту Грозного повідомили РИА "Новости", що літак був перенаправлений у Махачкалу, а потім в Актау через туман.
Сервіс Flightradar підтвердив, що літак підлітав до Грозного, однак не зміг там приземлитися і вирушив у сторону Актау.
Наявні дані свідчать про те, що аварійна ситуація на борту виникла за десятки хвилин до того, як літак спробував сісти в Актау, ймовірно, коли літак знаходився над Росією, ймовірно, на підльоті до Грозного. Після цього лайнер зміг перелетіти Каспійське море і спробував здійснити посадку.
Телеграм-канал "ВЧК-ОГПУ" ввечері в середу опублікував ймовірно фрагменти переговорів пілотів Embraer з диспетчером в аеропорту Грозного (їх справжність не підтверджена). З записів випливає, що пілоти вважали, що літак зіткнувся зі зграєю птахів і, зрозумівши, що він пошкоджений, запросили посадку в Мінеральних Водах, а потім у Махачкалі. Ймовірно, через неможливість здійснити посадковий маневр в цих аеропортах літак полетів далі на схід в Актау.
Виживший пасажир літака Субхонкул Рахімов, який опублікував відео з борту літака, зняте незадовго до катастрофи, розповів RT, що пілоти тричі намагалися посадити літак у Грозному, і при третій спробі "щось вибухнуло", причому не "всередині літака". З даних Flightradar неясно, чи долетів літак до Грозного, однак з них слідує, що літак мав явні проблеми з управлінням, коли летів зі сторони Дагестану через Каспійське море в Актау. Він з труднощами утримував висоту більше години. Джерело Baza в аеропорту Актау повідомило, що пілоти управляли бортом лише тягою двигунів: рули висоти не працювали. Один з виживших пасажирів записав аудіо, в якому говорить, що "два години летів і чекав своєї смерті", що також підтверджує, що проблеми на борту виникли задовго до того, як літак впав.
На ще одному відео з борту літака видно, що він летів з пошкодженим крилом.
OSINT-аналітики, яких цитує видання "Агентство", скептично оцінюють версію про те, що лайнер отримав пошкодження від зіткнення зі зграєю птахів. Якщо б пошкодження було викликане ударом птиці або уламками під час катастрофи, я б очікував набагато більше вм'ятин на фюзеляжі навколо отворів. Схоже, що кожен окремий осколок, що потрапив у літак, мав достатню кінетичну енергію, щоб пробити обшивку, а не просто залишити вм'ятину», — пише аналітик Олівер Александер. Військовий експерт Ян Матвєєв звертає увагу на великий розкид уражаючих елементів на корпусі літака, що, на його думку, можливо при попаданні в літак ракети комплексу "Панцирь-С1". Засновник CIT також говорить, що отвори на обшивці схожі на "дірки від ППО", але зауважує, що не готовий стверджувати це категорично.
Літак впав у полі біля злітно-посадкової смуги аеропорту Актау. Перед катастрофою він кружляв над аеропортом, <