Як повідомило видання Lloyd's List, на іншому танкері, пов'язаному з танкером Eagle S через судновласників і підданому санкціям з боку Великобританії, було встановлено аналогічне обладнання. Назва другого танкера — Swiftsea Rider.
Eagle S під прапором Островів Кука та Swiftsea Rider під прапором Гондурасу — це два з 26 старих танкерів, пов'язаних з Росією. У цих зв'язках прослідковуються непрозорі структури власності, зв'язки з трьома судноплавними компаніями, на дві з яких Великобританія наклала санкції 12 місяців тому за "підтримку військової машини Путіна".
Eagle S був захоплений фінськими силами, які розслідують саботаж на підводному кабелі Estlink 2. Внаслідок дій ворога сталося порушення електропостачання Естонії з Фінляндії.
Поліція Фінляндії повідомила, що танкер сповільнив хід і протягнув якір навколо кабелю приблизно о полудні 25 грудня. Ще три кабелі також були пошкоджені.
Джерело, яке відмовилося назвати своє ім'я з міркувань безпеки, надало в червні виданню Lloyd's List не менше 60 конфіденційних документів про Eagle S. Серед цих документів був звіт про перевірку, в якому описані недоліки в системі безпеки. Перевірка проводилася, коли судно стояло на якорі в територіальних водах Данії.
У липні Lloyd's List повідомив про серйозні недоліки Eagle S, які поставили під загрозу безпеку навколишнього середовища та екіпажу. У публікації видання було підкреслено недбале обслуговування і нехтування нормативними та технічними стандартами.
Пізніше те ж джерело надало додаткову інформацію, повідомивши виданню Lloyd's List, що на борту Eagle S було виявлено особу, яка не мала дозволу на перебування на судні і, до того ж, не була моряком.
Примітно, що перевіркою було виявлено спосіб, яким на борт були доставлені прослуховуючі та записуючі пристрої. Йдеться про "величезні переносні валізи", "безліч ноутбуків" з клавіатурами на турецькій та російській мовах.
Вся ця техніка зберігалася на містку або в каютах для турецької та російської мов при заході в Туреччину та Росію.
Передавальні та приймальні пристрої використовувалися для запису всіх ефірів на багатьох радіочастотах, по прибуттю в Росію вони вивантажувалися для аналізу.
У публікації Lloyd's List, зокрема, йдеться: "Вони стежили за всіма військовими кораблями і літаками НАТО". "У них були всі дані. Вони лише звіряли частоти". "Керували ними російські, турецькі та індійські радіометристи".
Вони заявили, що, наскільки їм відомо, на судно не повернули жодного додаткового обладнання після того, як його вивантажили для аналізу, але інші пристрої були розміщені на іншому пов'язаному танкері, Swiftsea Rider.
Заяви про те, що пов'язані з Росією торгові судна використовуються для шпигунства та диверсійної діяльності в Балтійському морі, де Росія оточена союзниками по НАТО, підкреслюють зростаючу геополітичну напруженість у регіоні на фоні закликів європейських політичних лідерів до посилення захисту морської інфраструктури, йдеться в публікації.
Пошкодження кабелю Estlink 2 — це другий випадок пошкодження життєво важливих підводних кабелів між союзниками по НАТО за два місяці, і перший випадок, коли влада затримала торгове судно, підозрюване в диверсії.
У листопаді сухогруз під китайським прапором Yi Peng 3 був звинувачений у тому, що знявся з якоря, щоб пошкодити комунікаційний кабель C-Lion 1, що з'єднує Фінляндію та Німеччину.