"За оцінками УЗ, логістична складова у вартості вантажів зросте для залізної руди орієнтовно на 2,7%, для вугілля та чорних металів – до 1%. Водночас у галузі очікують значно більшого абсолютного ефекту: додаткові витрати на логістику ГМК складуть 8–10 млрд грн, а тільки у одного "АрселорМіттал Кривий Ріг" – понад 1,4 млрд грн на рік", – пише портал.
За його оцінками, внаслідок підвищення тарифів обсяг перевезень, а отже, і прибуток, може знизитися, оскільки клієнти можуть відмовитися від послуг "Укрзалізниці", вважають експерти.
"Збільшення тарифу на 37% остаточно виключить нафтопродукти з номенклатури перевезень УЗ. Бензовозів більш ніж достатньо, їх кількість з 2021 року зросла вчетверо", – розповів директор консалтингової групи "А-95" Сергій Куюн.
Можливе повернення до питання зближення тарифних класів у 2025 році може викликати ще більший ріст витрат вантажовідправників. У довгостроковій перспективі це може призвести до скорочення обсягів виробництва або навіть до повної зупинки роботи підприємств, пише видання. Автори зазначають, що такий сценарій є логічним наслідком підвищення собівартості продукції та втрати конкурентоспроможності на експортних ринках. Підприємства галузі не здатні тривалий час працювати з збитками або на межі рентабельності, зазначає портал.
"Серед наслідків також – скорочення надходжень до бюджету та валютних надходжень в країну, що позначиться на всій українській економіці, зростання інфляції та скорочення робочих місць. Підприємства ГМК є градоутворюючими для частини місцевих бюджетів. За рахунок їх податкових надходжень та прямих витрат частково фінансується місцева соціальна інфраструктура. Скорочення виробництва призведе до погіршення фінансового становища та вимушеного зменшення соціальних витрат, а в сукупності це може призвести до зростання соціальної нестабільності в країні", – зазначає GMK Center.