bimba-news.in.ua

Прийняття законопроєкту №12142 про залізничний транспорт несе численні ризики для України, повідомляють ЗМІ.

Принятие законопроекта №12142 о железнодорожном транспорте создает множество рисков для Украины, согласно информации СМИ.

Україна взяла на себе зобов'язання оновити законодавство про залізничний транспорт після підписання Угоди про асоціацію з ЄС у 2014 році, і з тих пір різні склади ВР та Кабміну вже неодноразово провалили спроби прийняття закону, зазначає видання.

"У пояснювальній записці сказано, що проект "вводить систему органів державного управління залізничним транспортом, яка відповідає положенням актів ЄС у сфері залізничного транспорту, регулює діяльність операторів залізничного рухомого складу та власників рухомого складу". У тексті також є згадка про Нацкомісію, яка здійснює держрегулювання у сфері транспорту, і перераховуються її повноваження, однак не вказано, коли саме вона буде створена. Також у законопроекті відсутні згадки про приватних операторів тяги", – вказує ЦТС.

В Європейській бізнес-асоціації ЦТС пояснили, що до Ради подали проект, який не пройшов обговорення з бізнесом. Законопроект, який обговорювали з бізнесом і стейкхолдерами, називається "Про залізничний транспорт", і поки неясно, коли його зареєструють у Раді, кажуть в організації.

"В ЕВА зазначають, що в зареєстрованому проекті є багато "але": там відсутні системні положення, які бізнес очікує від закону. Зокрема – реформування "Укрзалізниці", яке забезпечить організаційне та фінансове розділення діяльності УЗ як перевізника та оператора інфраструктури, заборону перехресного субсидування зазначених напрямків, створення окремої структури для вирішення питань з непрофільними активами та спірними зобов'язаннями тощо", – перераховує "Центр транспортних стратегій".

Також, на думку фахівців, новий закон повинен передбачати:

  • недискримінаційний доступ до залізничної інфраструктури загального користування;
  • державне регулювання тарифу на доступ до залізничної інфраструктури шляхом погодження розміру тарифу Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері транспорту;
  • впровадження прозорої та чіткої схеми розрахунку тарифу.

Менеджер комітету з логістики EBA Дар'я Січкарь зазначала, що одним з основних моментів, які потребують доопрацювання, – це введення приватної тяги. У законопроекті є положення, що протягом п'яти років з дня, коли закон набирає чинності, перевезення на інфраструктурних мережах з шириною колії 1520 мм здійснюють лише суб'єкти господарювання державного сектору економіки.

"Тобто в найкращому випадку тільки через 10 років у приватних операторів з'явиться можливість вийти на колії 1520. Це категорично не підтримується бізнесом, тож ми сподіваємося доопрацювати це положення", – коментувала вона.

Видання зазначає, що допуск приватних компаній до залізничних перевезень – це основне зобов'язання, яке взяв на себе Кабмін у міжнародних угодах з Всесвітнім банком та ЄС Ukraine Facility.